facebook



EU si močno prizadeva za zmanjšanje škodljivih vplivov na okolje, ki so posledica mobilnosti, predvsem pa si prizadeva ohraniti globalno vodilno mesto v razvoju zelenih tehnologij, zato podpira številne demonstracijske projekte razvoja in uvajanja novih rešitev na področju elektrifikacije in avtonomne vožnje.

Eden takšnih je projekt Edison, strateški mobilnostni projekt Slovenije in širše regije kot laboratorija zelene mobilnosti prihodnosti.

Slovenija je zaradi svoje velikosti zelo primerna za izvajanje demonstracijskih projektov, s projektom Edison, ki so ga med drugim podprli tudi predsedniki devetih držav jugovzhodne Evrope, pa lahko odigra zelo pomembno vlogo pri prenosu novih mobilnostnih tehnologij na trg, so prepričani v Hidrii, kjer verjamejo v ogromen potencial električne mobilnosti v naši državi in menijo, da lahko Slovenija postane vodilna na tem področju. Poleg tega ocenjujejo, da bi lahko v prihodnjih letih iz tega naslova ustvarili do 1000 delovnih mest.

Potem ko so maja lani skupaj s partnerji zagnali projekt Zelena Keltika, v okviru katerega so postavili deset polnilnih postaj za električna vozila na regionalni cesti od Logatca do Bovca, zdaj v okviru mednarodnega partnerstva Edison nadaljujejo prizadevanja za izboljšanje učinkovitosti avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem, za občutno zmanjšanje njihovih izpustov in za postavitev polnilnih postaj za električne avtomobile na avtocestah od Muenchna–Salzburga–Ljubljane–Zagreba–Beograda–Skopja–Aten–Istanbula.

 

 

Hidria projekt edison elektricni avto

 

Laboratorij zelene mobilnosti

Edison je širši strateški mobilnostni projekt Slovenije in širše regije kot laboratorija zelene mobilnosti prihodnosti in je zasnovan na številnih manjših projektih. »Izvajali jih bodo posamezni konzorciji partnerjev, vsakega od projektov bo vodil nosilni partner, ki bo v njegovi izvedbi našel svojo poslovno priložnost. Partnerji, med katerimi so avtomobilski grozd ACS, ki je tudi nosilec strateškega razvojno-inovacijskega partnerstva na področju mobilnosti SRIP ACS+, razvojni center slovenske avtomobilske industrije SiEVA ter številna slovenska zagonska podjetja in mednarodni partnerji, že pripravljajo prve konkretne projekte, ki se bodo izvajali v okviru projekta Edison,« pravijo v Hidrii. Eden prvih bo predvidoma uvedba električnih avtobusov z vzporednim preizkušanjem novih tehnologij polnjenja električnih vozil, delitvenim modelom e-koles in začetkom koncipiranja izgradnje Edisona – Inovativnega centra zelene mobilnosti.

 

Hidria projekt edison

»Najboljše slovensko znanje in najboljše svetovno znanje s področja zelene
mobilnosti bomo integrirali v naš laboratorij mobilnosti,« napovedujejo v Hidrii.

 

 

    Projekt Edison so poleg tujih partnerjev iz EU že podprli predsedniki devetih držav jugovzhodne Evrope, evropska komisarka za transport Violeta Bulc in slovenski premier Miro Cerar s pristojnimi ministri. Z njim naša država dobiva priložnost za visokotehnološko profiliranje Slovenije v svetu, hkrati postaja zanimiva za tuje investitorje, kar je vedno močan motivator za razvoj gospodarstva. »Prav tako dobiva možnost, da postane prepoznan evropski center in stičišče mobilnostnih tehnologij, s tem pa na tem področju tekmuje tudi s Silicijevo dolino,« pravijo v Hidrii, ki je eden glavnih partnerjev projekta Edison.    
   

Hidria projekt edison Violeta Bulc

Projekt Edison podpira tudi evropska komisarka za transport Violeta Bulc.

   

Inovativni center Edison je usmerjen v umeščanje Slovenije kot naravnega laboratorija zelene mobilnosti prihodnosti, v okviru katerega bodo različne mednarodne raziskovalno-razvojne institucije, podjetja, univerze, start-upi in druga zainteresirana javnost skupaj iskali in preizkušali sodobne mobilnostne tehnologije. »Naš cilj je uporabiti najboljše slovensko znanje in najboljše svetovno znanje s področja zelene mobilnosti, oboje pa integrirati v naš laboratorij mobilnosti,« napovedujejo v Hidrii. Projekt Edison bo torej združil različne projekte partnerjev, ki bodo pripomogli k hitrejšemu prenosu rešitev na področju zelene mobilnosti na trg.

 

S pomočjo partnerstva Edison je tako v okviru projekta Zelena Balkanika svojo prvo polnilnico za električna vozila konec aprila dobila Srbija. »Skupaj s partnerji – rotarijski klubi iz Slovenije, Srbije, Črne Gore in Makedonije, ACS, BMW Group, Gorenje, NLB, Petrolo, Plan-net, Avantcar, Združenje Manager Srbija - SAM, Samit 100, Zavarovalnica Triglav, Ilirika in drugi – smo Srbiji na stežaj odprli vrata v zeleno mobilnost prihodnosti in ji omogočili sodelovanje v mednarodnem projektu Edison,« pravijo v Hidrii.

Projekt Balkanika je sicer nekakšna nadgradnja Zelene Keltike in vključuje 2.400 kilometrov cest in avtocest Ljubljana–Zagreb–Beograd–Skopje–Priština–Tirana–Dubrovnik–Zadar–Koper in nazaj. Kakor pravijo v Hidrii, želijo v posameznih mestih realizirati jedra električne mobilnosti: »Predvsem pa želimo s slovensko tehnologijo postaviti tudi električne avtobusne povezave, najprej na krajših relacijah, nato še med glavnimi mesti. Z Zeleno Balkaniko želimo v okviru mednarodnega partnerstva Edison vzpostaviti poligon rešitev, ki jih bomo postavili v virtualnem zelenem laboratoriju mobilnostne prihodnosti 2030.«

 

Fotografije: arhiv podjetja Hidria

xx
prva stran priloga modra energija

 

PONUDNIKI TC

 

zelena mobilnost

 KAMIN V VSAK DOM2

Kotli, kamini

Energetska prenova stavb in biomasa

Energetska prenova stavb in biomasa

Energetski preobrat in prehod na samovzdržni in ekološki način ogrevanja je proces, ki temelji na spremembi miselnosti porabnikov. Zavedanje o tem kaj natančno pomeni »obnovljiv…

Več člankov ...

Nevaren dimniški požar

Nevaren dimniški požar

Lani je bilo v Sloveniji 335 dimniških požarov, ki so nastali zaradi vžiga saj, iskrenja in neustreznega stanja dimniških naprav. Število rahlo pada, saj je…

Več člankov ...

Kaminska peč in vzdrževanje

Kaminska peč in vzdrževanje

Sodobni kamin je izboljšana verzija prastarega odprtega kurišča, iz katerega se je dim dvigal kar skozi strešno konstrukcijo.

Več člankov ...

Kamin in kaminska peč - zanesljiva in uporabna

Kamin in kaminska peč - zanesljiva in uporabna

Ogrevanje prostorov je danes enostavno, avtomatizirano in deluje z visokimi izkoristki. Na razpolago je vrsta izdelkov, s katerimi lahko ogrejemo prostor ali celotno stavbo, delovanje…

Več člankov ...

Lončene peči in sodobni bivalni objekti

Lončene peči in sodobni bivalni objekti

Vedno več novogradenj in obnov stanovanjskih objektov je izveden v smislu nizkoenergijskega ali celo pasivnega objekta.

Več člankov ...

KWB Multifire – širok razpon goriv postavlja temelje ogrevanja na biomaso

KWB Multifire – širok razpon goriv postavlja temelje ogrevanja na biomaso

Podjetje KWB Slovenija predstavlja novost na področju ogrevanja z biomaso. Nov kotel KWB Multifire z osupljivo kompaktnostjo, visoko stopnjo zanesljivosti, širokim razponom goriv ter največjo…

Več člankov ...

Akumulacijske kaminske peči TONWERK

Akumulacijske kaminske peči TONWERK

Sodoben standard gradnje (NEH in pasivne hiše) velikokrat otežuje vgradnjo standardnih kaminov in kaminskih peči, saj na eni strani majhna potreba energije po ogrevanju in…

Več člankov ...

Kamin s kombiniranim načinom oddaje toplote

Kamin s kombiniranim načinom oddaje toplote

V mansardnem stanovanju je bila 30 let nameščena stara lončena peč in sicer v kombinaciji z odprtim ognjiščem. Investitor se je odločil za prenovo stanovanja…

Več člankov ...

Kuhinjska doživetja s štedilniki LOHBERGER

Kuhinjska doživetja s štedilniki LOHBERGER

Sodobna tehnologija omogoča štedilnikom na trda goriva bolj varčno in prijetnejše kuhanje

Več člankov ...

Strokovni nasveti

Ogrevanja s čajnimi svečkami

Ogrevanja s čajnimi svečkami

Doma imamo klasično lončeno peč na drva, ki smo je pred nekaj leti zaradi estetskih razlogov oblekli s šamotom (vmes med staro pečjo in šamotno…

Več člankov ...

Ogrevanje prostorov z električnim kotlom

Ogrevanje prostorov z električnim kotlom

Zanima me ali kaj raziskujete novitete na trgu. Zasledila sem ionski kotel za centralno ogrevanje prostorov in sanitarne vode z grelno celico Aurora Ecocell.

Več člankov ...

Deljenje stroškov toplote

Deljenje stroškov toplote

Naša štirinadstropna stanovanjska stavba v kateri živim ima 20 stanovanj, 10 trosobnih in 10 dvosobnih. Trosobna so obrnjena na sever, dvosobna na jug.

Več člankov ...

Drainback sistem

Drainback sistem

Pred časom sem v vaši reviji zasledil prikaz solarnega gretja tople vode, ki ima v sistemu navadno vodo in ni potrebe polnitve s sredstvom proti…

Več člankov ...

Kakšne varovalke?

Kakšne varovalke?

V hiši imamo vgrajeno varovalko moči 35 A. Če bi se ta varovalka zamenjala z 25 ali bi zadostovala za 2 sobno stanovanje, kjer so…

Več člankov ...

les in dom banerVse o lesu in izdelkih iz lesa