Menjam Einsteina za Teslo

Nikola Tesla je bil že med študijem na fakulteti za elektrotehniko v avstrijskem Gradcu tako zagnan in vedoželjen, da so profesorji svarili njegove starše, da se mu lahko zmeša.

Nikola Tesla je bil že med študijem na fakulteti za elektrotehniko v avstrijskem Gradcu tako zagnan in vedoželjen, da so profesorji svarili njegove starše, da se mu lahko zmeša.

Po mnogih življenjskih vzponih in padcih je v Parizu patentiral svojo vodilno idejo, večfazni indukcijski elektromotor. V življenju je večkrat padel od izumitelja do cestnega kopača, se spet povzpel, prodal nekaj patentov, se boril z industrialci, zavistneži in prevaranti ter s krajo svojega znanja in idej. Okrog 1900 so v elektrarno na Niagarskih slapovih postavili njegove generatorje, s čimer je dokončno premagal prevarantskega Edisona in njegove zastarele enosmerne generatorje. Tesla je genij z življenjem polnim preobratov in epohalnih izumov, z idejami, ki še danes burijo duhove.

 

nikola tesla varcujem z energijo

Nikola Tesla

 

Na srečo in po Teslovi zaslugi, danes vse uporabne in pametne stvari delujejo na elektriko. Energetsko gledano je planet danes pregret v glavnem zaradi slabih izkoristkov strojev, ki delujejo na fosilna goriva, od termoelektrarn do ropotajočih kosilnic za travo. Preko parnega stroja smo se prebili do bencinskih in dizelskih motorjev, sedaj pa je zadnji trenutek, da nas sreča pamet in da pogon skoraj vsega prevzame elektromotor, s svojim skoraj 100% izkoristkom.

Proizvajalec težkih gradbenih strojev, Volvo, se resno ukvarja s prehodom od dizla na elektriko. Ugotovili so, da v kamnolomu drobilci in bagerji večino časa delajo na enem mestu, torej jih s kablom lahko napajajo z elektriko. Veliki tovornjaki vozijo v glavnem med dvema točkama, zato bi z nadzemnim kontaktom med obema postankoma lahko dopolnjevali baterije. S tem bodo dosegli 70 % zmanjšanje emisij, poraba energije bo za 71% nižja, skupni stroški pa bodo padli za najmanj 50%. Brez izpuhov in z občutno manj hrupa bodo taki stroji zasedli tudi gradbišča v mestih do 2018.

Poučeni trdijo, da bodo električni avtomobili na cestah veliko prej, kot to pričakuje večina. Ameriški Tesla Motors se je z imenom firme poklonil genialnemu izumitelju in s svojim pristopom povzročil nemir tudi pri vseh drugih proizvajalcih vozečih škatel, med drugim tudi pri Chevroletu in General Motorsu. Ti so ugotovili, da uporabniki njihovih hibridov več kot 90 % svojih voženj in 65% prevožene poti opravljajo samo z elektriko. Dobra sporočila pa širijo tudi proizvajalci polnilnih postaj, ki jih avtomobilske tovarne vabijo na sestanke. Slednji trdijo, da so videli njihove načrte in da je popolna elektrifikacija prometa tik pred vrati.

Dobra vest za kupce je povečana konkurenca, ki bo povzročila znižanje cen. VW, ki je dobro zamočil s svojimi dizelskimi prevarami, se rešuje z najavo, da bo vse svoje modele ponudil tudi v izvedbi priključni hibrid, enako zatrjuje BMW. Hyundai in Toyota pa obljubljata, da bodo vsa njuna vozila imela podvojen električni doseg do konca tega leta.

Do danes se je zdelo, da se na avtomobilskem področju nič ne dogaja, kaže pa da se bodo spremembe zgodile skoraj čez noč. Poznavalci svetujejo velikim kupcem naftnih derivatov, da v svoje dolgoročne pogodbe dodajo nov pogoj. In sicer, da se o ceni in količinah lahko ponovno pogajajo, ko bo več kot 10% vozil na cestah posamezne države električnih.

Zato moj poklon genialnemu Einsteinu, vendar je ta trenutek Tesla tisti, zaradi katerega je moje življenje svetlo, toplo, udobno in varno.

 

Več iz teme:

POVEZANI ČLANKI