facebook



Električni avtomobili zanimajo vse več uporabnikov, kar dokazuje tudi letošnje srečanje Zero tour.

Namen takih dogodkov je zelo vzpodbuden, saj v praksi odkriva ovire na poti, da lahko postanemo družba trajnostne mobilnosti. To lahko dosežemo le, če bomo sposobni pravilno dojemati smiselnost rabe električnih avtomobilov, kaj lahko v bližnji prihodnosti dejansko pričakujemo, ter kakšne koristi lahko ima od tega posameznik ter celotna družba.

 

Električni avtomobili niso dražji

Trditve, da so električni avtomobili dražji od od klasičnih ne drži. Cenovna primerjava pokaže, da je večina novih lastnikov električnih vozil imela s klasičnim avtomobilom višji mesečni izdatek zgolj za gorivo. Povprečnemu vozniku se zato električni avtomobil v Sloveniji splača kupiti že danes, saj bodo skupni mesečni stroški njegove mobilnosti nižji od trenutnih.

Mesečna anuiteta za plačilo električnega avtomobila, ki ima sicer prodajno ceno od 22.000 do okoli 40.000 evrov in vračunano subvencijo 7.500 evrov, vozilo pa je kupljeno brez pologa, znaša med 130 in 280 evri. Poleg tega pa z prevozom ne onesnažujemo in podpiramo domača delovna mesta.

 

 

elektricni avto

 

 

Kaj pokaže finančna matematika in statistike

Statistika pravi, da povprečni slovenski voznik prevozi približno 40 kilometrov na dan, kar pomeni, da je doseg e avtomobila za večino povsem sprejemljiv. To pomeni, da bi vsi, tudi najcenejši električni avtomobili, z enim polnjenjem zmogli omejeno pot.

Statistični podatki kažejo, da ima kar 226.000 slovenskih gospodinjstev v lasti dva ali več avtomobilov. »Drugi avtomobil je navadno manjši in je namenjen dnevnim opravkom, zato naredi manj kilometrov kot prvi. Zato bi lahko bil vsak drugi avto pri hiši električni,« razlaga Bunta. Poudarja, da je namerno uporabil besedno zvezo “pri hiši”, saj se takrat vozilo enostavno polni čez noč na eni od vtičnic hišne električne napeljave. V hišah pa živi več kot 70 odstotkov Slovencev. Ob morebitnih daljših poteh električno vozilo lastniki napolnijo na hitrih polnilnicah, pri čemer čas polnjenja izkoristijo kot postanek za počitek.

 

 

    elektricni avto zero tour    
         
    »Povsem naravno je, da se tisti del industrije, ki trenutno obvladuje celoten sistem naše mobilnosti od proizvodnje, vzdrževanja in oskrbe klasično gnanih vozil z gorivom in drugimi tekočinami za delovanje motorjev z notranjim izgorevanjem, bolj ali manj odkrito bori proti razvoju in uveljavitvi električne mobilnosti,« je razlago začel Andrej Pečjak, ki je v nadaljevanju pojasnil nekaj najpogostejših mitov glede rabe električnih vozil.    

 

 

Nižji stroški servisa in davčne ugodnosti

Strokovnjaki za elektromobilnost menijo, da je javnost dobro informirana glede ugodnejših servisov za električna vozila – ta pri pooblaščenih serviserjih stanejo le nekaj deset evrov, medtem ko stroški vozil z motorji z notranjim izgorevanjem dosegajo veliko več. Na letni ravni velja upoštevati še druge dodatne ugodnosti, npr. oprostitev plačila cestne takse pri vsakoletni registraciji, dostopne polnilnice in parkirna mesta. Mirnejši spanec lastnikom električnih vozil zagotavljajo tudi jamstva proizvajalcev, za kritične komponente - baterije in pogonski sklop električnih avtomobilov te dosegajo 8 let.

 

Elektrifikacija prometa, sončne elektrarne in shranjevanja energije

Elektrifikacija voznega parka s seboj prinaša tudi številne druge izzive, vzpodbudno vpliva na razvoj sončnih elektrarn in hranilnikov energije. Majhne razpršene proizvodne enote energije iz obnovljivih virov energije  ter vedno bolj zmogljivi akumulatorji v električnih avtomobilih že danes predstavljajo pomemben člen elektroenergetskega omrežja, ki bodo uravnotežili dnevne cikle proizvodnje in porabe električne energije.

 pasica aplikacija

 

Slovenija ima odlično elektroenergetsko omrežje

Strokovnjaka sta odgovarjala tudi na domnevo, da ob pospešeni elektrifikaciji slovensko elektroenergetsko omrežje ne bi bilo kos izzivu in da bi zahtevalo postavitev velikega števila novih elektrarn.

»V Sloveniji imamo registriranih dober milijon avtomobilov, ki v povprečju prevozijo 40 km dnevno. Ob obračunani visoki porabi 15 kWh na 100 km bi avtomobil porabil 6 kWh na dan. Vseh milijon avtomobilov bi torej dnevno porabilo 6 MWh, kar predstavlja približno petino dnevne slovenske proizvodnje električne energije - kot jo proizvede krška jedrska elektrarna. Elektrika torej ni problem,« je zaključil Pečjak.

Ob koncu okrogle mize sta sogovornika predstavila več možnih prihodnjih scenarijev. Priča bomo naglim spremembam obstoječih tradicionalnih poslovnih modelov in načinov proizvodnje, distribucije in hranjenja električne energije. Razvoj pametnih električnih omrežij bo poskrbel, da bodo električni avtomobili tudi hišni hranilniki električne energije, fotovoltaični sistemi na stavbah pa pomembni členi sodobnega energetskega omrežja. Dogodek Zero Tour 2017 so podprli Turistična zveza Slovenije, Društvo za električna vozila DEVS in Občina Ivančna Gorica.

 

Toplotna črpalka za brezhibno ogrevanje z radiatorji
Prispeval: Srečo Artač
19.12.2017 14:18

toplotna crpalka zrak voda radiatorLetošnja zima je pokazala zobe bolj kot smo vajeni, tako da so tudi stroški za ogrevanje  v večini domov višji kot v preteklih zimah.

HITRO DO UGODNE PONUDBE: vas zanimajo okna, solarni kolektor, toplotne črpalke, kamin, prezračevanje, ...
Prispeval: JOŽICA EKART
07.07.2016 11:26

baner hitro do ponudbeAplikacija HITRO DO UGODNE PONUDBE omogoča oddajo vaših povpraševanj najprimernejšemu ponudniku ogrevalnega sistema, klimatske naprave, sistema prezračevanja, kamina, čistilne naprave, kritine, solarne elektrarne, ..

Slovenski pametni kotel na pelete
Prispeval: Promocijsko sporočilo, Veto d.o.o.
05.12.2017 9:22

veto kotel na pelete biodomKotel na pelete Biodom 27 je le eden izmed tehnološko inovativnih kotlov za centralno ogrevanje na pelete, ki je bil v celoti razvit in proizveden v Sloveniji.

 

xx
prva stran priloga modra energija

 

PONUDNIKI TC

 

zelena mobilnost

 KAMIN V VSAK DOM2

Kotli, kamini

Gorilnik na pelete - enostaven prehod na ogrevanje z lesnimi peleti

Gorilnik na pelete - enostaven prehod na ogrevanje z lesnimi peleti

Z naraščajočimi cenami kurilnega olja in ostalih naftnih derivatov, se veliko gospodinjstev po Sloveniji sooča z vedno višjimi stroški za ogrevanje. Vprašanje je, kaj narediti?

Več člankov ...

Energetska prenova stavb in biomasa

Energetska prenova stavb in biomasa

Energetski preobrat in prehod na samovzdržni in ekološki način ogrevanja je proces, ki temelji na spremembi miselnosti porabnikov. Zavedanje o tem kaj natančno pomeni »obnovljiv…

Več člankov ...

Nevaren dimniški požar

Nevaren dimniški požar

Lani je bilo v Sloveniji 335 dimniških požarov, ki so nastali zaradi vžiga saj, iskrenja in neustreznega stanja dimniških naprav. Število rahlo pada, saj je…

Več člankov ...

Kaminska peč in vzdrževanje

Kaminska peč in vzdrževanje

Sodobni kamin je izboljšana verzija prastarega odprtega kurišča, iz katerega se je dim dvigal kar skozi strešno konstrukcijo.

Več člankov ...

Kamin in kaminska peč - zanesljiva in uporabna

Kamin in kaminska peč - zanesljiva in uporabna

Ogrevanje prostorov je danes enostavno, avtomatizirano in deluje z visokimi izkoristki. Na razpolago je vrsta izdelkov, s katerimi lahko ogrejemo prostor ali celotno stavbo, delovanje…

Več člankov ...

Lončene peči in sodobni bivalni objekti

Lončene peči in sodobni bivalni objekti

Vedno več novogradenj in obnov stanovanjskih objektov je izveden v smislu nizkoenergijskega ali celo pasivnega objekta.

Več člankov ...

KWB Multifire – širok razpon goriv postavlja temelje ogrevanja na biomaso

KWB Multifire – širok razpon goriv postavlja temelje ogrevanja na biomaso

Podjetje KWB Slovenija predstavlja novost na področju ogrevanja z biomaso. Nov kotel KWB Multifire z osupljivo kompaktnostjo, visoko stopnjo zanesljivosti, širokim razponom goriv ter največjo…

Več člankov ...

Akumulacijske kaminske peči TONWERK

Akumulacijske kaminske peči TONWERK

Sodoben standard gradnje (NEH in pasivne hiše) velikokrat otežuje vgradnjo standardnih kaminov in kaminskih peči, saj na eni strani majhna potreba energije po ogrevanju in…

Več člankov ...

Kamin s kombiniranim načinom oddaje toplote

Kamin s kombiniranim načinom oddaje toplote

V mansardnem stanovanju je bila 30 let nameščena stara lončena peč in sicer v kombinaciji z odprtim ognjiščem. Investitor se je odločil za prenovo stanovanja…

Več člankov ...

Strokovni nasveti

Ogrevanja s čajnimi svečkami

Ogrevanja s čajnimi svečkami

Doma imamo klasično lončeno peč na drva, ki smo je pred nekaj leti zaradi estetskih razlogov oblekli s šamotom (vmes med staro pečjo in šamotno…

Več člankov ...

Ogrevanje prostorov z električnim kotlom

Ogrevanje prostorov z električnim kotlom

Zanima me ali kaj raziskujete novitete na trgu. Zasledila sem ionski kotel za centralno ogrevanje prostorov in sanitarne vode z grelno celico Aurora Ecocell.

Več člankov ...

Deljenje stroškov toplote

Deljenje stroškov toplote

Naša štirinadstropna stanovanjska stavba v kateri živim ima 20 stanovanj, 10 trosobnih in 10 dvosobnih. Trosobna so obrnjena na sever, dvosobna na jug.

Več člankov ...

Drainback sistem

Drainback sistem

Pred časom sem v vaši reviji zasledil prikaz solarnega gretja tople vode, ki ima v sistemu navadno vodo in ni potrebe polnitve s sredstvom proti…

Več člankov ...

Kakšne varovalke?

Kakšne varovalke?

V hiši imamo vgrajeno varovalko moči 35 A. Če bi se ta varovalka zamenjala z 25 ali bi zadostovala za 2 sobno stanovanje, kjer so…

Več člankov ...

les in dom banerVse o lesu in izdelkih iz lesa